17 sierpnia 2011

Ocieplina na dzbanek

Chcę pokazać coś, bez czego nie wyobrażam sobie kuchni, a mianowicie "ocieplinkę" na porcelanowy dzbanek... mam ich kilka, a całe mnóstwo uszyłam dla koleżanek. Jest to bardzo praktyczna rzecz; herbatka, albo jak kto woli kawa w dzbanku otulona taką "kołderką" trzyma ciepło przez ponad godzinę ! Bardzo lubię podawać herbatę lub kawę w pięknym dzbanku i naturalnie zrodziła się myśl, aby odpowiednio do nastroju i nakrycia stołu przykryć dzbanek pasującą do całości ocieplinką...


…”Z porcelany saskiej złote filiżanki
Przy każdej garnuszek mały do śmietanki.
Takiej kawy, jak w Polszcze nie ma
w żadnym kraju : w Polszcze w domu porządnym
z dawnego zwyczaju.”









2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście nigdy nie stosowałam takich rzeczy i w sumie to nie wiem bardzo czemu to ma służyć. Faktycznie sam dzbanek może i wygląda ładniej, ale tylko chyba tyle. Ja i tak używam specjalnego dzbanka do zaparzania herbaty https://duka.com/pl/kawa-i-herbata/dzbanki-i-zaparzacze-do-herbaty więc moim zdaniem bardziej mi zależy na dobrym smaku napoju.

    OdpowiedzUsuń